Ga naar hoofdinhoud

Foot Locker hoest miljoenen op voor bouw omnichannel distributiecentrum


Foot Locker opent een nieuw, ultramodern distributiecentrum. Het warehouse moet 300 winkels bedienen en de levertijden halveren.

Foot Locker investeert in zijn logistiek. Om in te spelen op de veranderende klantwens, bouwt de retailer een groot omnichannel warehouse.

Facts & figures

Veertig miljoen dollar, twintig miljoen eenheden, 137.00 vierkante meter,  300 winkels. Dat zijn de cijfers die horen bij het nieuwe, geplande distributiecentrum van Foot locker. Het distributiecentrum moet de logistieke efficiency en duurzaamheid fors verbeteren.  Het dc verkort de verzendtijden binnen de regio met meer dan 50 procent is de planning.

Duurzaamheid

Het warehouse wordt voorzien van duurzame elementen als: teruggewonnen water, LED-verlichting, gerecyclede materialen en reflecterende plafonds. Over de automatiseringsgraad is geen uitspraken gedaan. Wie het dc wil aanschouwen moet wel een stukje rijden, het komt in Reno in de Verenigde Staten. Het distributiecentrum wordt het op een na grootste warehouse van Foot Locker in de VS en zal Foot Locker, Kids Foot Locker en Champs Sports winkels aan de westkust bedienen. Evenals de e-commerce.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.