Kunstmatige intelligentie rukt op in de logistiek. Zebra blijft niet achter. Het technologiebedrijf heeft een Generative Artificial Intelligence (GenAI) groot taalmodel (LLM) geïmplementeerd op Zebra’s mobiele handheld computers en tablets zonder dat verbinding met de cloud nodig is.
Deze doorbraak stelt Zebra partners en klanten in staat om productiviteitsverbeteringen te realiseren, ook in het warehouse claimt Zebra.
Verbeteringen door nieuwe techniek Zebra
Potentiële toepassingen van LLM’s zijn onder andere het verbeteren van de effectiviteit van medewerkers door hun product- en klantenservicekennis te vergroten of het fungeren als een efficiënte interne communicatietool door vragen van medewerkers te beantwoorden. Daarnaast helpt het met het verzamelen en analyseren van feedback van medewerkers om verbeterpunten te identificeren, het verhogen van de productiviteit en het verhogen van de werktevredenheid.
Bianculli, Chief Technology Officer, Zebra Technologies. “We brengen GenAI naar de mobiele edge on-device en passen het toe op gebieden zoals voice AI, computer vision en machine vision software aangedreven door deep learning, evenals taak- en workflowsoftware met behulp van zorgvuldig georganiseerde AI.”