Ga naar hoofdinhoud

Yale introduceert nieuwe 8 ton elektrische heftruck

(Foto Yale Nederland)

Yale Europe Materials Handling versterkt haar aanbod elektrische heftrucks verder met de introductie van de 8 ton lithium-ion truck. De nieuwe Yale® ERP80VN biedt een hoog productiviteitsniveau vergelijkbaar met Yale verbrandingstrucks van gelijke capaciteit.

De Yale ERP80VN is geïntroduceerd tijdens de Transport- en logistiekshow
(17 tot 19 oktober) in Antwerpen door de Belgische Yale importeur.

Phil Ireland, Senior Product Strategy Manager voor Counterbalance Solutions bij Yale: “De ERP80VN is de eerste volledig elektrische heftruck van Yale, waarvan de prestaties en productiviteit overeenkomen met een Yale verbrandingstruck.

Veel van onze klanten wekken hun eigen elektriciteit op en zetten deze energie onder andere in voor hun eigen intern transportmateriaal. Tevens is er ook een duidelijke trend waarneembaar naar een emissievrije toepassing voor heftrucks in het zwaardere segment.

De ERP80VN is een 8-tons heftruck op een laadcentrum van 900mm. Door het gebruik van Lithium techniek is deze heftruck in vele opzichten een gelijkwaardig alternatief voor de Yale verbrandingsheftruck GDP80VX9, maar dan met een laag geluidsniveau van 69 dBA. De flexibiliteit en manoeuvreerbaarheid van de ERP80VN zorgt voor nauwkeurige ladinghandling, het bereiken van hoge hef- en daalsnelheden, evenals hoge accelaratie en rijsnelheid.

De ERP80VN breidt het superieure bedieningsgemak uit met de elektrische klasse tot 8 ton hefcapaciteit. De aandrijving en de heffing van de vorken zijn volledig onafhankelijk, dit betekent dat wanneer de maximale hefsnelheid wordt toegepast, de aandrijving niet wordt beïnvloed. Deze Yale elektro heftruck overtreft de prestaties van een vergelijkbare verbrandingsheftruck en de laadcyclus van de batterij is aanzienlijk mindert.

De ERP80VN biedt de mogelijkheid om tussentijds te laden, en kan met strategisch geplaatste opladers bij drie aangesloten ploegen ingezet worden. De heftruck kan met een lege batterij binnen twee uur volledig worden opgeladen. De lithium-ion batterij, die een netto capaciteit heeft van 50 kWh kan een ploegendienst van acht uur voltooien waarbij maximale lasten worden getransporteerd.

De aandrijflijn met hoog voltage minimaliseert het energieverlies van lithium-ion batterij naar transmissie, waardoor de inzetbaarheid van de heftruck wordt verlengd met 40%. Zelfs bij lage stroominstellingen presteert de ERP80VN beter dan de vergelijkbare Yale verbrandingsheftruck, waardoor deze heftruck ideaal is voor grote fabrieken met lange rijafstanden.

Yale heeft zijn bekroonde ergonomische filosofie toegepast op de ERP80VN, zodat de chauffeur verzekerd is van een comfortabele werkplek. De mast met optimaal doorkijk draagt bij tot veilige werkomstandigheden.

De service intervallen voor de 8 ton elektrische heftruck zijn groter, dan die van een verbrandingsheftruck, waardoor de stiltandtijd lager is.

Voor bedrijven die zowel emissie als kosten willen reduceren is de ERP80VN dé oplossing, terwijl het hoge productiviteitsniveau van een Yale verbrandingsheftruck van gelijke capaciteit behouden blijft,” concludeert Phil.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.