‘Flinke investeringen’
Wehkamp hoopt met de uitbreiding beter in te kunnen spelen op de groei die het bedrijf doormaakt, zegt Chief Operations Officer Maarten Tibosch: “We zijn een digitale organisatie en hebben bij dit nieuwe distributiecentrum dan ook flink geïnvesteerd in geavanceerde IT-systemen van Knapp en Manhattan, waarmee we op een zeer efficiënte manier hogere volumes aankunnen en de leverbetrouwbaarheid nog verder verhogen naar ruim 99,9%.”

“Samen met ons team en een netwerk van partners hebben we een distributiecentrum gecreëerd waarmee we onze unieke propositie kunnen waarmaken en nog verder kunnen doorontwikkelen”, besluit Tibosch. Het nieuwe dc is dankzij diverse maatregelen dertig procent energiezuiniger dan het eerste, zo stelt Wehkamp.
In het nieuwe dc is ruimte voor onder meer 30.000 palletplaatsen, 750.000 bak- en dooslocaties en ruim zes kilometer aan transportband. Het orderverzamelsysteem is volledig geautomatiseerd met 525.000 opslaglocaties en 28 pickstations. De uitbreiding van het dc in Zwolle werd in januari 2018 overigens al aangekondigd.
Wehkamp
Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind.