Ga naar hoofdinhoud

STL lanceert nieuwe online werknemerscampagne


De sector transport en logistiek wil werknemers stimuleren om na te denken over hun eigen duurzame inzetbaarheid. Daarom lanceert Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) de online werknemerscampagne ‘A.P.O.tje’.

‘A.P.O.tje’, zo heet de nieuwe campagne van STL. Met deze campagne wordt ingezet op preventie en interventie.

 Door preventieve maatregelen te nemen kunnen medewerkers energiek en fit blijven. Gezonde en gemotiveerde medewerkers ervaren meer werkplezier en zijn productiever, is het idee. Daarnaast leidt preventieve focus op duurzame inzetbaarheid tot minder ziekteverzuim. Hierdoor hoeven werknemers zich minder zorgen te maken over eventuele werkdruk.

Inzicht in inzetbaarheid

Het A.P.O.tje, een afkorting met een knipoog voor ‘Algemeen Periodiek Onderhoud’ biedt werknemers direct inzicht in hun gezondheid en welzijn. Door middel van een korte test krijgen werknemers helderheid in de verschillende uitdagingen die zij ervaren op het gebied van vitaliteit. Na het invullen van de test ontvangen deelnemers direct praktische en toepasbare tips.

Zelf aan de slag

Naast inzicht biedt het A.P.O.tje ook de middelen om zelf aan de slag te gaan met verbeteringen. Dit is cruciaal voor de duurzame inzetbaarheid en een gezonde werk-privébalans. Ook kan STL helpen de best passende persoonlijke oplossing te vinden. Dit zou bijvoorbeeld een interventie van een personal coach kunnen zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.