Ga naar hoofdinhoud

Still raakt toekomst aan op Logistica

Still CubeXX

Onder het motto “touch the future” pakt Still Intern Transport met een stand van 400 m2 groots uit op de komende Logistica 2015. Tal van noviteiten staan in het middelpunt van de belangstelling.

Het ‘six in one’ concept van de Cube XX is nu werkend op de stand te bewonderen en is daarmee een van de grote blikvangers van Still op de Logistica. de Cube XX is een kubusvormige modulaire basistruck met lithium-ion techniek waaruit zes verschillende intern transporttrucks gevormd kunnen worden. Van AGV, pallettruck, orderverzameltruck, dubbel stapelaar, trekker, tot en met een heftruck.

Stapelaars
De vernieuwde serie stapelaars, EXV en EXV-SF sluiten ook aan bij het toekomstperspectief van Still. Het optionele restcapaciteitdisplay laat de huidige masthoogte zien met het bijbehorende laadvermogen. De gebogen dissel en de gevoelige omkeerschakelaar beschermen de bestuurder en de EXV stopt automatisch wanneer de dissel wordt losgelaten – zelfs op hellingen. Afhankelijk van de afstand tot de bestuurder past de ‘Optispeed dissel’ de snelheid van de EXV aan, terwijl het ‘Curve Speed Control’ systeem de snelheid in de bochten regelt.

iGoEasy
Tijdens het scala ‘Warehouse of the Future’ wordt iGoEasy live gedemonstreerd. Dit zelf programmeerbare AGV systeem bestaat uit een voor automatisering aangepaste standaard magazijntruck (een EGV-S 14/20 stapelaar), met reflectoren, een boordcomputer en een besturingssysteem in de vorm van een iPad, of iPad mini. iGoEasy is intuïtief en gebruiksvriendelijk, en stelt de gebruiker voor het eerst in staat om volledig zelfstandig zonder automatiseringexperts eenvoudige transportopdrachten te automatiseren. De recente overname van de Egemin-divisie Handling Automation door de KION Group sluit dan ook naadloos aan op de automatiseringsplannen van Still.

IFOY en meer
Still sleepte dit jaar ook 2 IFOY-Awards binnen met de 8-tonner en een intralogistieke systeemoplossing. Deze worden ook op de Logistica getoond. Evenals de vernieuwde LTX trekker voor lange en korte afstanden. Voor het vierde achtereenvolgende jaar staan diverse Still verbrandingstrucks op de postitieve MIA/Vamil lijst. Dat levert een subsidie op van 36% op alle verbranders tot en met 8 ton. Verder een FM-X reachtruck met een uniek actief laststabilisatiesysteem (ALS voor dynamische mastcontrole) tot 13 meter hoog en ‘zero emissie’ informatie en calculatie, als het gaat om keuzes voor elektrisch, of verbranding.

Still Intern Transport, hal 11/12, stand E060/E080

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.