Ga naar hoofdinhoud

Snel orderpickers nodig? App brengt partijen in contact


Logistieke bedrijven zijn naarstig op zoek naar extra werknemers nu de feestdagen er weer aankomen. De app van NOWJOBS biedt mogelijk uitkomst. Het recruitmentplatform levert via de app bijvoorbeeld koeriers en orderpickers voor het bezorgplatform van de lokale bakker DoorB en Bakker Bart.

Bedrijven in de e-commerce en bezorging hebben flexibel personeel door de aankomende feestmaand harder nodig dan ooit. Consumenten doen door corona hun aankopen veel meer online en dat zorgt voor grote druk op bezorgdiensten, e-fulfilmentbedrijven en webwinkels. NOWJOBS brengt ondernemers met gaten in de planning razendsnel in contact met bijverdieners uit hun regio.

Met deze app speelt NOWJOBS sterk in op de steeds verder gaande digitalisering van de recruitmentmarkt en de behoeftes van bedrijven die werken met een flexibele schil. En het werkt snel: zo kunnen werkzoekenden en werkgevers op dezelfde dag al aan het werk gaan of mensen aan het werk zetten.

Nieuwe opdrachtgevers

De shift naar e-commerce en bezorging legt NOWJOBS geen windeieren. Sinds het recruitmentplatform openging voor deze branches zag de recruitment app de aanvragen van bedrijven razendsnel stijgen.

Reinier Vastenburg, Country Manager van NOWJOBS: “Webwinkels, logistiek dienstverleners en bezorgdiensten maken zich op voor een extreem drukke periode, en wij zijn blij dat we ze op een flexibele manier van personeel kunnen voorzien. We hebben het drukker dan ooit en ook wij zien onze omzet stijgen.”

Ook bijverdieners melden zich in grote getalen bij NOWJOBS. Vastenburg: “Veel van deze jongeren zijn hun bijbaan in de horeca door de coronasluiting verloren. We helpen hen aan nieuw werk bij bijvoorbeeld Bakker Bart, waar ze nu werken als fietskoerier om bij alle thuiswerkers belegde broodjes, salades, panini’s en tosti’s te bezorgen.”

Babyboomers geven impuls

Net zoals thuiswerken, is thuisbezorging door de huidige crisis niet meer weg te denken uit onze samenleving. De babyboomers zijn mede door hun kwetsbaarheid versneld vertrouwd geraakt met online aankopen doen. Met de minste moeite bestellen ook zij maaltijdboxen, boodschappen en driegangenmenu’s en laten dit contact- en risicoloos bezorgen. Hiermee is een heel grote markt toegevoegd aan het online segment.

Reinier Vastenburg: “Zelfs de meest traditionele ketens zijn nu met spoed e-commerce afdelingen aan het opzetten. Ook hier dringt door dat de consument via meerdere kanalen bediend wil worden. Bijvoorbeeld een groot tuincentrumketen dat je straks via augmented reality in staat stelt om je kamerplant eerst virtueel in je kamer te plaatsen voordat je deze aanschaft; hoe gaaf is dat!

De groei in e-fulfilment en bezorging zal de komende jaren een nog grotere vaart nemen. Bezorgen moet soms door weer en wind gebeuren en dit is niet voor iedereen weggelegd. Daardoor kan het verloop hoog zijn en is een schaalbare recruitmentoplossing zoals NOWJOBS de ultieme oplossing om optimaal te profiteren van deze kans.” 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.