Ga naar hoofdinhoud

Playmobil en DS Smith skippen de verzenddoos en daarmee onnodige opslagruimte en lucht


Slimmer en duurzamer verpakken. Playmobil en DS Smith vatten de koe bij de hoorns met de ontwikkeling van een nieuwe verpakking. De grootste winst: er is geen omdoos meer nodig.

Niks ergerlijker dan een te grote doos om je online bestelling. Er valt nog een wereld te winnen in de e-commerce sector, maar goede initiatieven zijn er ook. Zoals die van DS Smith en Playmobil. DS Smih heeft samen met de geobra Brandstätter Group, de fabrikant van Plymobil een 2-in-1 verpakkingsoplossing ontwikkeld. De oplossing spaart natuurlijke hulpbronnen door zowel als robuuste verzenddoos als hoogwaardige productverpakking te dienen. 

De verpakking toont de ingesloten speelwereld aan de buitenkant in één kleur en dient tevens als de verzendverpakking, waardoor een extra verpakking voor verzending overbodig is

Webinar 11 april
Kramp en Ranpak: Meer verpakken met minder mensen middels warehouse automation

Recyclebare omkeerbare verpakking

Michael Kullmann, account manager bij DS Smith. “De verzendklare verpakking die we voor Playmobil hebben ontworpen heeft als bijkomend voordeel dat er geen onnodige lege ruimte wordt getransporteerd door de optimalisatie van de toeleveringsketen.” De op maat gemaakte verpakkingsoplossing is 100% recyclebaar

” Met deze oplossing, voldoen we aan de wensen van onze klanten op twee manieren – zowel wat betreft materiaalverbruik als optimalisering van de toeleveringsketen”, aldus de woordvoerder van Playmobil. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.