Picnic wil de omzet verdubbelen ten opzichte van 2023 door meer huishoudens te bedienen. Tientallen nieuwe hubs moeten voor de nodige logistieke slagkracht zorgen. Opende Picnic in 2023 26 hubs in Duitsland, dit jaar moeten er zo’n dertig bij komen, meldt Distrifood op basis van documenten die Lebensmittel Zeitung inzag. De nieuwe hubs moeten zorgen voor een omzet van 700 miljoen euro. In 2023 was dat 375 miljoen.
Duitse expansie Picnic
Met recent opgehaalde investeringen van miljoenen wil Picnic het aantal hubs uitbreiden om zo 20% van de Duitse huishoudens te kunnen bedienen. Naast grote steden als Berlijn en Stuttgart wil Picnic ook andere gebieden bedienen, waaronder het Noord-Duitse Neumünster. In Hamburg heeft Picnic al laten zien dat het snel kan groeien, met een omzet van meer dan €40 miljoen na slechts een halfjaar.
Nederlandse situatie Picnic
In Nederland ziet Picnic geen enorme groei meer in het aantal hubs. Het bedrijf verwacht het groeiende klantenbestand te kunnen bedienen met voertuigen die een grotere actieradius hebben en sneller kunnen rijden. Of de geplande hubs in Duitsland enkel bezorghubs behelzen of ook fulfilment centers en warehouses is niet duidelijk. Warehouse Totaal heeft nog geen antwoord gekregen van Picnic op die vraag.