DPD gaat onder meer de merchandising (shirtjes, kousen, sjaals, boeken, petjes en andere accessoires) afleveren bij klanten, zowel in de BTC- als in de BTB-markt. Dergelijke fanartikelen zullen voortaan in herbruikbare dozen worden verzonden.
DPD en Eintracht Frankfurt gaan ook proberen om elkaar digitaal te versterken. Zo willen ze gezamenlijke projecten testen in het nieuw opgerichte digitale centrum ‘Arena of IoT’ (IoT = Internet of Things). Hierbij kan gedacht worden aan slimme oplossingen voor de bezorging in stadscentra, bijvoorbeeld per drone.
Hiernaast gaat DPD deel uitmaken van de evenementenreeks #EintrachtDigital en wordt men partner van het wervingsprogramma ‘TechTalents’.
“Als traditierijk bedrijf met een internationale focus past DPD perfect bij Eintracht”, vertelt voetbalbestuurder Alex Hellmann uit. “Gemeenschappelijke waarden en een vergelijkbare oriëntatie, denk aan onze ‘Thuis in Europa’-claim waarmee we willen benadrukken Europa League-voetbal te willen spelen, ondersteunen deze samenwerking.”
Het logo van DPD prijkt voortaan op de mouwen van de shirts van de voetballers van Eintracht Frankfurt. Onder anderen de Nederlanders Jetro Willems en Bas Dost voetballen bij Eintracht.
