Via Red je Pakketje hoopt Instabox voet aan de grond te krijgen in Nederland.
“Toen we de Nederlandse markt onderzochten waren we onder de indruk van Red je Pakketje die er in was geslaagd een premium same-day delivery service op te zetten die populair is bij consumenten”, aldus Instabox-oprichter Alexis Priftis.
“Ik zie er erg naar uit om samen verder te gaan, temeer ze dezelfde uitzonderlijke consumentenfocus en onze ambitie voor een duurzame pakketbezorging delen.”

Thuisbezorging of pakketkluis
Beide partijen maken geen overnamecijfers bekend. Wel laat Sam Rohn van Red je Pakketje weten trots te zijn op de deal: “Met Instabox zijn we in staat verder te groeien en onze dienstverlening uit te breiden met de snelste bezorging in de markt, of de gebruiker nu kiest voor thuisbezorging of levering in een pakketkluis.”
Rohn: “Dit gaat voordelen opleveren voor zowel de winkelier als hun klanten. We weten dat 77 procent van de aankopen wordt stopgezet vanwege een gebrek aan goede bezorgopties. We willen dat verbeteren en een branche die is gevormd door traditionele postbedrijven veranderen.”
Kluisjes zijn al een trend
Levering aan kluisjes is een algemene trend in heel Europa, maar Nederland heeft hier volgens Instabox en Red je Pakketje nog een inhaalslag te slaan. Terwijl sommige landen zoals Polen en Duitsland 10-30 kluisjes per 100.000 inwoners hebben, telt Nederland met in totaal slechts een paar honderd kluisjes minder dan 2 kluisjes per 100.000 inwoners.
Unieke technologie
Rohn: “Instabox heeft laten zien dat het een markt kan opschudden door een enorm marktaandeel te nemen van de traditionele spelers in Scandinavië. Niet alleen door betere, klantvriendelijke diensten aan te bieden, maar ook door gebruik te maken van unieke technologie die een zeer precieze levertijd op het punt van aankoop mogelijk maakt. We zijn erg trots om hier deel van uit te maken en hetzelfde te gaan doen hier in onze markt. We waren hier al aan begonnen, maar kunnen dit nu op grotere schaal doen. Door samen te gaan met een grote Europese speler zijn we beter in staat onze diensten naar nieuwe markten te brengen.”
Rohn en zijn kompanen blijven actief in het nieuwe bedrijf. De uitrol van de kluisjes start volgende maand, en winkeliers zullen vanaf de zomer de bezorgdienst kunnen aanbieden.
Op 1 juni ligt de nieuwe Warehouse Totaal weer bij u op de mat. Met daarin ook een uitgebreid interview met Red je Pakketje-CEO Sam Rohn over het nieuwe distributiecenturm in Arnhem en de techniek achter computersimulaties om de juiste locaties voor dc’s te kiezen. Je leest hier alvast een voorproefje.