Hornbach noteert al vierenhalf jaar dubbele groeicijfers in Nederland. Inmiddels wordt een belangrijk deel van die omzet online gerealiseerd. Om het aantal online bestellingen verder te kunnen laten groeien en de orders te verwerken, opent Hornbach dus een nieuw dc.
Van plaatmateriaal tot mortel
“Nederland is in Europa trendsettend op het gebied van onlinebestellingen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. “Consumenten verwachten ons volledige assortiment van 120.000 artikelen, waaronder groot plaatmateriaal en zware producten zoals mortel, online te kunnen bestellen. En levering natuurlijk binnen 24 uur.”
“Als Beste Bouwmarkt van Nederland willen we ook online de beste zijn. Een eigen distributiecentrum in Nederland is dan essentieel”, besluit De Goede.
Samenwerking met XPO Logistics
Het dc wordt gerealiseerd in samenwerking met XPO, die een deel van de dienstverlening voor onlinebestellingen gaat uitvoeren. “We maken graag gebruik van de expertise van XPO”, vervolgt De Goede. “We hebben er vertrouwen in dat het voorraadbeheer, orderpicken en het uitleveren van bestellingen bij deze gerenommeerde logistieke dienstverlener in goede handen zijn.”
Mauro Ungheretti, managing director Supply Chain Netherlands, Belgium, Germany XPO Logistics, is trots op de samenwerking met Hornbach: “Ons team kijkt ernaar uit Hornbach te steunen in haar groeiambitie op de online DIY-markt.”