Het 100.000 vierkante meter grote warehouse, ontwikkeld door Prologis, staat in Moissy-Cramayel nabij Parijs. Het dc moet Monoprix helpen zijn om zowel zijn ambities voor omnichannel-groei te realiseren én de reductie van broeikasgassen tegen het einde van het decennium te halveren.
Skypod robots
Het warehouse maakt gebruik van robotpicktechnologie Skypod van Exotec, dit systeem is al actief bij Ceva Logistics in Oud Gastel. Decathlon gaat de robottechniek toepassen in zijn nieuwe dc in Tilburg.
RFID
Met dit nieuwe magazijn zal Monoprix, met name dankzij de integratie van technologieën zoals RFID, zal het bedrijf in staat zijn om zijn verwerkingscapaciteit te vergroten door het opslagpotentieel van zijn e-commercesite te verdubbelen. Ok moet het dc leiden tot snellere verwerkingstijd van de online bestellingen en de kwaliteit van de service verbeteren.
Jean-Paul Mochet, ceo van Monoprix Group. “Het gaat niet alleen om een betere selectie van de producten die we verkopen, het gaat ook om het veranderen van de manier waarop we ze opslaan en vervoeren.”