Amazon en Jungheinrich, dat recent de Powercube lanceerde, zijn geen onbekenden voor elkaar. De Amazon vestiging in Leipzig heeft al zo’n 140 andere elektrische trucks van Jungheinrich in gebruik, daar is nu een lithium-ion heftruck bij gekomen; de honderdduizendste die Jungheinrich in de markt zet.
Pionier Jungheinrich
Christian Erlach, chief sales officer bij Jungheinrich “De levering van de 100.000ste lithium-ion truck is voor ons bij Jungheinrich een bijzondere mijlpaal, waar we erg trots op zijn. Als pionier op het gebied van elektromobiliteit in het magazijn, pasten wij als eerste fabrikant de efficiënte lithium-ion technologie toe en hebben daarmee onze branche voorgoed veranderd.”
Lithium-ion dominant
In 2011 lanceerde Jungheinrich als eerste fabrikant van industriële trucks ter wereld, een in serie geproduceerde truck met een lithium-ion accu. Sindsdien is lithium-ion uitgegroeid tot de snelst groeiende accutechnologie voor industriële trucks. Tegen 2025 wil Jungheinrich een aandeel van 70 procent aan lithium-ion trucks bereiken in het totale wagenpark dat het verkoopt.
De ETV 216i die aan het Amazon-magazijn in Leipzig werd geleverd, is een Jungheinrich POWERLiNE truck.