Na de lancering van semi automatische orderverzamelaars, komt Linde nu met vernieuwe load trains. De innovatieve functies voor load trains met C-frames en brugframes zorgen voor nog meer veiligheid en flexibiliteit, meent het bedrijf.
Het navigatiesysteem bepaalt de optimale route voor de bediener, verkleint foutpercentages, verkort inwerktijden voor medewerkers én reageert met realtime aanpassingen op gewijzigde instructies.
Informatie uit ERP/WMS
Het navigatiesysteem ontvangt de informatie voor de materiaaltransporten uit het ERP- of WMS-systeem. Op basis daarvan genereert het de afzonderlijke rijopdrachten; deze worden weergegeven op een groot touchdisplay in de cockpit. Per opdracht wordt de optimale route berekend en bestuurders worden vervolgens langs alle montagestations geleid.
Horizontaal goederentransport met logistieke load trains heeft vooral voordelen wanneer verschillende onderdelen en componenten in grote aantallen over lange afstanden getransporteerd moeten worden én op het juiste moment op de juiste plaats er moeten zijn.
Transport via logistieke load trains in de productie zorgen voor minder intern verkeer en waardoor de kans op ongevallen omlaag gaat, aldus Linde.
Nieuwe framefeatures voor meer flexibiliteit
Vanaf najaar 2021 brengt Linde MH nieuwe load train modellen voor de Linde Logistic Train op de markt: de LT-C met een C-frame, de LT-B met een brugframe en de LT-BM met een brugframe en een beweegbare middensteun.
Nieuw is het gepatenteerde hefprofielmechanisme voor brugframes. Hierdoor is bijj de juiste configuratie mogelijk om pallets zonder ladingdrager op te tillen.