Ga naar hoofdinhoud

Linde lanceert nieuwe meeloopstapelaars


Linde Material Handling introduceert de nieuwe Linde L10 – L16 B meeloopstapelaars.

Lanceerde Linde vorig jaar zomer nieuwe orderverzameltrucks, dit jaar zijn het meeloopstapelaars. De compacte stapelaars Linde L10 – L16 B, met hefcapaciteiten van 1,0 tot 1,6 ton en hefhoogtes tot 5,47 meter, zijn geschikt voor diverse taken in magazijnen en productieomgevingen. Hun compacte ontwerp maakt ze ideaal voor gebruik in smalle gangpaden en laadzones. Twee modellen kunnen ook pallets met gesloten bodem en verschillende kleine lastdragers verplaatsen.

Meest compact

Marc Castro, Product Manager Warehouse Trucks bij Linde Material Handling claimt dat de nieuwe aanwinsten de meest compacte modellen op de markt zijn. De Linde L10 B, meet 568 millimeter van chassis tot vorkenbord, met een draaicirkel van 1.420 millimeter. Deze serie biedt verschillende batterijopties, inclusief loodzuurbatterijen en lithium-ion batterijen, en kan tussentijds worden opgeladen bij elk stopcontact.

De nieuwe stapelaars zijn ontworpen om aan diverse behoeften te voldoen. Met vijf verschillende masttypes en talrijke uitrustingsopties kunnen de stapelaars op maat worden aangepast.

Twee pallets

De initial lift biedt meer bodemvrijheid voor oneffen oppervlakken en hellingen, terwijl de double stack versie twee pallets tegelijk kan vervoeren. De Linde L10 – L12 AS breedspoorstapelaars, met een hefvermogen van 1,0 en 1,2 ton, zijn ideaal voor pallets met gesloten bodem of speciale lastdragers.

Veiligheid

De asymmetrische dissel van Linde houdt de bestuurder veilig binnen de contouren van de truck, en het laagdoorlopende chassis voorkomt dat de voeten van de bestuurder onder de truck komen. Een nieuwe optie is de ‘actieve voetbescherming’, die bij contact automatisch de truck afremt of actief van de bestuurder weg beweegt.

Linde Load Management

Linde Load Management is beschikbaar in twee versies. De standaardversie meet het gewicht van de lading, terwijl de uitgebreide versie het restlaadvermogen in realtime bewaakt en waarschuwingen geeft bij kritieke omstandigheden. Als het maximale laadvermogen wordt overschreden, blokkeert het systeem de heffunctie. Rijsnelheid en acceleratie worden aangepast aan de hefhoogte, het gewicht van de last en de stuurhoek. Netwerkmogelijkheden met tweerichtingsdatatransmissie maken software-upgrades en diagnose op afstand mogelijk.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.