Levi Strauss & Co heeft in het Duitse Dorsten een groot omnichannel dc in gebruik genomen. Hetzelfde heeft het bedrijf gedaan in de VS, maar dan een paar maatjes groter. Het ruim 360.000 vierkante meter groot omnichannel fulfilment center komt in Groveport, Ohio en bedient Levi’s op het gebied van groothandel, retail en e-commerce. De aangeboden diensten omvatten end-to-end oplossingen, van consolidatie bij de oorsprong tot volledige omnichannel fulfillment.
Het fulfilment center moet bijdragen aan betere prestaties op het gebied van stiptheid, het verkorten van de verwerkingstijd van containers en het verhogen van de snelheid en efficiëntie. Hierdoor kan Levi’s zich meer richten op zijn direct-to-consumer (DTC-first) strategie.
Sorteermachines
Het fulfillment center in Groveport maakt gebruik van twee sorteerinstallaties, genaamd EuroSort. Volgens een woordvoerder van Maersk kan het systeem 28.000 producten per uur verwerken en maximaal 100 miljoen stuks per jaar. Dit systeem is specifiek ontworpen voor het sorteren van kleding en kan automatisch overtollige dozen verwerken.
De eerste EuroSort is voor 70% geïnstalleerd, terwijl de tweede installatie naar verwachting in november zal arriveren. Het volledige systeem zal begin 2025 operationeel zijn, aldus de retailer.
Daarnaast is het magazijn uitgerust met Maersk’s Warehouse Management System, een voorraadbeheertool die realtime inzicht biedt in de voorraad.