JCL heeft er warehouseruimte bij. Na maanden bouwen, is de al eerder aangekondigde expansie voor de fietslogistieke business opgeleverd. Met de uitbreiding van 32.000 m2 heeft JCL Logistics Benelux 105.000 m2 warehouse in gebruik om de Europese distributie van fietsen en accessoires te kunnen bedienen.
Duurzaamheid
Het warehouse beschikt over het BREEAM Good-certificaat. Naast energiemonitoring en verbruiksoptimalisatie worden ook aspecten als binnenklimaat, ventilatie en licht serieus onder de loep genomen. Een gezonde werkomgeving is immers beter voor het welzijn van de medewerkers. Niet onbelangrijk in een tijd vol arbeidskrapte dat JCL eerder dit jaar nog ludiek te lijf ging.
Bert de Vries , algemeen directeur JCL Logistics Benelux: “De uitbreiding stelt ons in staat de fietsenlogistiek verder te verduurzamen. De nieuwe locatie is gelegen naast het bestaande pand. Hierdoor kunnen we het aantal vervoersbewegingen tussen onze vestigingen reduceren. Dit heeft een lagere uitstoot tot gevolg. Het omliggende terrein biedt bovendien ruimte om verder te ontwikkelen met elektrische voertuigen.”
Verlengstuk opdrachtgevers
In totaal distribueert JCL jaarlijks 1,1 miljoen fietsen in Europa. De fietsenlogistiek beperkt zich bij JCL niet tot de op- en overslag en het transport. Bert de Vries: “We zijn steeds meer een onderdeel van de supply chain van onze klanten. Door de coördinatie, opslag en fijnmazige aanvoer van componenten via onze warehouses optimaliseren wij de efficiency in de keten. Tevens hebben wij de expertise in huis om fietsen af te monteren. Hiermee lossen wij niet alleen logistieke, maar ook productie-uitdagingen op voor opdrachtgevers. Met als gevolg een lagere doorlooptijd, hogere kwaliteit en meer flexibiliteit.”
Vanaf begin januari is de nieuwe locatie operationeel.