Om tegemoet te komen aan de explosieve groei van zijn Europese retailklant, gaat GXO, dat sowieso niet vies is van robots in zijn dc’s, 65 automated mobile robots (AMR) van Locus Robotics, dat recent zijn Europees hoofdkantoor opende in Amsterdam, implementeren in zijn warehouses in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
De AMR’s moeten de productiviteit in het orderverwerkingsproces verbeteren door de onproductieve looptijd te verminderen en de fysieke uitdagingen van het trekken van zware pick-trolleys te elimineren.
Robots voor sportklant
De robots worden ingezet voor de logistiek van een groot sportmode-retailbedrijf in het VK. en Nederland. De naam van het sportmerk en hoeveel robots exact in Nederlandse dc’s actief zullen zijn, is niet bekendgemaakt.
Zie ook
Robotisering of mechanisering? De belangrijkste afwegingen op een rij
Gavin Williams, Managing Director van GXO, U.K. en Ierland. “Aanpassing, flexibiliteit en schaalbaarheid zijn de kenmerken van onze oplossingen, en de Locus AMR’s ondersteunen ons vermogen om magazijnruimte nog efficiënter te maken voor onze klanten.”
Andere robots’GXO
GXO, de logistieke afsplitsing van XPO, houdt het niet enkel bij Locus. GXO implementeert de komende maanden meerdere robots in zijn warehouses in Nederland en het VK. GXO maakt onder meer gebruik van robots van 6 River Systems, overgenomen door Shopify, Lowpad (onder meer bekend van e-fulfilment bedrijf Monta) iFollow en Locus, die ook actief zijn in het dc van Ceva in Oud Gastel.
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2022/03/image-76.png)