CMA CGM (het moederbedrijf van Ceva) kondigde de overname van Gefco vorig jaar al aan. Een jaar dat CMA CGM ook Ingram Micro inlijfde.
Met de overname en integratie van Gefco is Ceva nu het grootste in Frankrijk gevestigde logistieke bedrijf en een wereldleider in logistieke oplossingen voor de automobielsector.
De resterende activiteiten van Gefco, voornamelijk in contractlogistiek en grondtransport, worden geïntegreerd in de bestaande activiteiten van Ceva. Ceva wil de integratieactiviteiten van Gefo afronden in 2023.
Langdurige FVL-expertise
De nieuwe productorganisatie zal onder leiding staan van voormalig Gefco COO Emmanuel Cheremetinski. Als wereldwijde productleider voor de logistiek van afgewerkte voertuigen zal Cheremetinski leiding geven aan een wereldwijd team van ongeveer 4.000 werknemers.
Gefco vindt zijn oorsprong in 1949, toen het werd gemaakt door de Franse autofabrikant Peugeot. De voormalige FVL-divisie van Gefco vervoerde ongeveer 4 miljoen voertuigen per jaar met behulp van haar vloot van 1.600 vrachtwagens, bijna 3.000 autotransportwagens en meer dan 100 voertuigcompounds. De bestaande FVL-oplossingen van Ceva in beperkte geografische gebieden zijn geïntegreerd in de nieuwe productorganisatie.Met de toevoeging van volledige voertuigdistributie en -transport kan CEVA volledige levenscyclusoplossingen bieden aan de wereldwijde auto-industrie.
Mathieu Friedberg, ceo van Ceva Logistics, zei: “Met onze nieuwe Ceva collega’s die van Geco kwamen, zijn we in staat om uitgebreide wereldwijde mogelijkheden te bieden aan een breed scala van industrieën, waaronder de auto-industrie. Gesteund door de CMA CGM Group, verwachten we dat onze groei zal aanhouden terwijl we ernaar streven om een Top 3 wereldwijde 3PL te worden.”