Ga naar hoofdinhoud

Game on: hoe en waarom serious gaming wordt ingezet in de logistieke sector


Serious gaming kan niet meer weggedacht worden in de moderne bedrijfskunde. Door middel van serious gaming, waarmee realistische simulaties worden gespeeld, worden spelers getraind in het verwerven van nieuwe competenties en inzichten.

Theoretische invalshoeken van bedrijfsprocessen kunnen voor medewerkers soms moeilijk te begrijpen zijn. Hierdoor ontstaat een kloof tussen de verwerking van de informatie tot kennis en het omzetten van deze kennis in gerichte actie. Ook studenten in allerlei opleidingen hebben te maken met deze ‘kennis-actie kloof’. Door het inzetten van een online- of offline game wordt de factor ‘leren’ omgezet in ‘spelen’. De effecten hierop laten zich raden; doordat spelen per definitie vrijwillig is, beklijft de verworven informatie beter en verbeteren werkprestaties en bedrijfsprocessen.

Om de logistieke sector een inkijk te geven in de mogelijkheden rondom serious gaming, organiseren TKI Dinalog, TNO, JLN en NHTV op 9 november 2017 het eerste serious gaming congres voor de logistiek, GAME ON. Bekijk welke spellen er ontwikkeld zijn voor de sector, speel de nieuwste spellen en discussieer mee over de spellen van de toekomst. Inschrijven voor deze middag is gratis en kan via deze link. Aanvang 12.30 uur, locatie: NHTV Breda University of Applied Sciences, Claudius Prinsenlaan 12 in Breda.

Een sneak preview:

Teasergame The Cool Connection

Ontwikkelaar: Supply Chain Finance Community

The Cool Connection is een wereldwijd gespeelde serious game die deelnemers meeneemt in alle dilemma’s die supply chain finance kent. In deze teaser game ervaren deelnemers de kracht van een goed doordachte samenwerking en strategie, ondersteund door tactische skills en kennis. Meer informatie

Blokko Game

Ontwikkelaar: NHTV Breda

8 Fabrieken spelen gedurende een dagdeel de ‘game’ waarbij zij strijden om het beste bedrijfsresultaat (ROI). Tijdens het gaming event zal de basisopzet worden gedemonstreerd en deelnemers kunnen ervaren hoe de game ‘front office’ en ‘back office’ is ingericht. Tevens worden ze uitgedaagd een basisaanpak voor de game te maken. Meer informatie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.