Ga naar hoofdinhoud

DHL neemt activa Instabox Nederland en Red Je Pakketje over; inclusief bijna 1000 pakketkluizen


DHL Parcel neemt alle pakketkluizen, rolcontainers, computers en sorteermachines over van het failliete Instabox Netherlands en Red Je Pakketje.

DHL neemt alle activa over van de failliet verklaarde ondernemingen Red je Pakketje en Instabox Nederland. DHL betaalt ruim 5,5 miljoen euro. De deal versnelt de uitrol van pakketkluizen van DHL in Nederland. Eerder dit jaar nam DHL Smartmile over om het aantal pakketkluizen voor de last mile te versnellen.
De curator heeft met DHL ook de afspraak gemaakt dat het zich zal inspannen om zoveel mogelijk oud-medewerkers aan een passende, nieuwe baan te helpen.

Versnelling uitrol pakketkluizen DHL

Wouter van Benten, ceo Benelux van DHL Parcel: Dankzij de overname van de pakketkluizen en andere apparatuur uit de boedel van Instabox en Red Je Pakketje kan DHL de landelijke uitrol van pakketkluizen versnellen. Dat is goed nieuws voor verzenders en ontvangers van pakketten. Daarbij gaan we graag in gesprek met de oud-medewerkers van de failliete bedrijven om te zien of ze hun loopbaan bij DHL kunnen voortzetten. Als werkgever met 18.000 medewerkers in Nederland moet dat goede kans van slagen hebben.”

1000 Pakketkluizen

De bijna duizend pakketkluizen van Instabox staan deels verspreid over het land, onder andere bij winkels en sportclubs. Een deel van de kluizen is nog niet geplaatst. Dat gaat DHL in de komende tijd doen. Door de overname van de pakketkluizen van Instabox zal het totale netwerk van bemande en onbemande servicepunten voor het ophalen en wegbrengen van pakketten toenemen tot meer dan 5.000.

Curator mr. drs. S. A. Voermans (Levenbach Advocaten): “Ik ben erg blij dat we binnen twee weken nadat het faillissement is uitgesproken, overeenstemming hebben bereikt met DHL Parcel over de verkoop van vrijwel alle activa van Instabox Nederland en Red Je Pakketje. Van alle gegadigden was DHL zowel in staat de waarde van de boedel op juiste waarde te schatten alsook de oud-medewerkers van Instabox en Red Je Pakketje een goede kans te geven op een passende functie binnen DHL.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.