De hubs hebben ook een klantbalie waar pakjes afgeleverd of opgehaald kunnen worden. DHL investeert 11 miljoen euro in het nieuwe Service Center.
Bij de officiële opening waren onder anderen managing director Ronald Leunisse en wethouder William Dogger aanwezig. Dogger: “Wij zijn blij dat opnieuw een belangrijke speler in de markt van e-commerce en logistiek, in dit geval internationale expreslogistiek, heeft gekozen voor uitbreiding op bedrijventerrein Hessenpoort.”
“Daarmee demonstreert DHL het grote belang van Hessenpoort als strategische en grootschalige werklocatie voor de regio Zwolle. Van hieruit kunnen grote delen van Noord- en Oost-Nederland beleverd worden, niet alleen per vrachtauto, maar in de grote steden ook met de fiets en schone voertuigen.”

Geautomatiseerd sorteercentrum
Het Service Center biedt werkgelegenheid aan ruim 140 mensen. Een automatische installatie sorteert de pakketten op bestemming en er zijn 45 docks voor het laden en lossen van bestelauto’s en trailers.
Containerbakfietsen
Naast 60 bestelauto’s en 4 vrachtwagens worden vanuit de vestiging ook cubicycles bevoorraad: containerbakfietsen met een kubieke meter laadruimte die in het centrum van Groningen en Zwolle rijden. Dagelijks worden er in het Service Center ruim 5.000 internationale, tijdkritische expreszendingen verwerkt.
Shop voor particulieren
Het nieuwe Service Center huisvest dus ook een shop waar klanten hun zendingen zelf kunnen afhalen en brengen. Naast de veelal zakelijke klanten biedt DHL Express ook particulieren de gelegenheid om expreszendingen wereldwijd te versturen.

Investeringen met oog op groei
De negen Service Centers van DHL Express in Nederland verwerken momenteel drie keer zoveel zendingen dan tien jaar geleden. De groeiverwachtingen gaan uit van nog eens een verdubbeling in de komende jaren.
Tot nu toe is er 57 miljoen euro geïnvesteerd in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk. Inmiddels zijn de vestigingen op Schiphol, in Eindhoven en Apeldoorn vernieuwd en uitgebreid en zijn er nieuwe vestigingen gebouwd in Utrecht, Breda, Den Hoorn, Hoofddorp, Maastricht en nu dus in Zwolle.