DHL Parcel gaat de bezorging van tweedehands kleding van fashion startup United Wardrobe op zich nemen. Hiervoor heeft DHL een verzendtool ontwikkeld binnen het online fashion platform.
Maandelijks worden er bij United Wardrobe zo’n 90.000 orders geplaatst. Bij het bedrijf krijgen kleding, schoenen, sneakers en accessoires een tweede leven. Voortaan kunnen gebruikers ervoor kiezen om het artikel zo duurzaam mogelijk bij de nieuwe eigenaar te bezorgen. DHL gaat hiervoor de vloot van 150 elektrische bestelauto’s of bakfietsen inzetten. De ambitie van DHL is om in 2025 zoveel mogelijk pakketten emissievrij te bezorgen.
Duurzaam
In korte tijd is het United Wardrobe gelukt om hun startup uit te bouwen tot een succesvol bedrijf met oog voor duurzaamheid. “Er is al zo veel kleding op deze planeet, waarom zouden we altijd maar nieuwe kleding kopen als er al zo veel leuks ter beschikking is”, zegt oprichter Thijs Verheul van United Wardrobe. “Kleding krijgt een nieuwe eigenaar en die wordt duurzaam bezorgd door DHL.”