Ga naar hoofdinhoud

DB Schenker en Ford openen geavanceerd distributiecentrum


DB Schenker heeft samen met Ford een ultramodern distributiecentrum voor reserveonderdelen geopend. Het zogenoemde Parts Distribution Center (PDC) staat in Dubai South.

Nog geen jaar na het slaan van de eerste paal hebben DB Schenker en Ford hun nieuwe distributiecentrum voor onderdelen geopend. Het nieuwe warehouse moet de efficiëntie en schaalbaarheid van de automotive supply chain in de regio verbeteren.

Logistiek hub Ford

Het dc, 42.000 vierkante meter groot, zet nieuwe maatstaven in operationele efficiëntie en technologische innovatie. Het nieuwe warehouse van DB Schenker, dat experimenteert met op afstand bestuurbare heftrucks, zal de opslag en distributie consolideren “om een betere beschikbaarheid van onderdelen te garanderen, het voorraadbeheer te optimaliseren en de klantenservice te verbeteren”. Het dc fungeert als een centraal logistiek knooppunt voor de GCC en Sub-Sahara Afrika.

Material handling

Het nieuwe distributiecentrum herbergt geavanceerde material handling-systemen en een op maat ontworpen opslagsysteem. Dit omvat onder andere Very Narrow Aisle-systemen, Multi-Tier Mezzanines, Deep Selective Racking en draagarmstellingen. Deze technologieën optimaliseren opslagcapaciteit en orderverwerking. Bovendien beschikt het centrum over 20 laad- en losdocks – 10 voor inkomende en 10 voor uitgaande goederen.

WMS

Het distributiecentrum maakt gebruik van DB Schenker’s SAP S/4HANA-warehousemanagementsoftware, waarmee papierloos picken en barcodescanning worden toegepast.
Ako Djaf, VP Contract Logistics en SCM van DB Schenker, benadrukt het belang van deze samenwerking: “Bij DB Schenker zijn we trots om Ford’s ambitieuze visie op operationele excellentie in het Midden-Oosten te ondersteunen. Dit nieuwe distributiecentrum is een voorbeeld van hoe samenwerking en innovatie supply chains kunnen stroomlijnen, klanttevredenheid verbeteren en bijdragen aan duurzaamheidsdoelen.”


Ravi Ravichandran, president van Ford Midden-Oosten, verklaart: “Het nieuwe PDC stelt ons in staat om een efficiënter proces op te zetten dat de beschikbaarheid van onderdelen verbetert, voorraadbeheer optimaliseert en de klantenservice naar een hoger niveau tilt. Hiermee leveren we op onze belofte om service en levertijden in de regio te verbeteren.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.