“Targo on-site fix” zo heet de nieuwe B2C last mile dienst van Dachser, dat in Waddinxveen een nieuw dc opent. De logistiek dienstverlener rolt zijn nieuwe dienst in heel Europa uit, waardoor consumenten een vaste leverdatum kunnen kiezen bij verkopers zodra ze hun bestelling plaatsen.
Aanpassen aan last mile wensen
Alle verkoopkanalen worden gedekt: fysieke winkels, websites, op computers of smartphones, enz. Dachser speelt hiermee in op de veeleisende wensen van de klanten. Alexander Tonn, COO Road Logistics bij Dachser: “Retailers en fabrikanten moeten tegenwoordig voldoen aan de leveringsverwachtingen van consumenten. Voor ons als logistieke partner betekent dit dat we onze diensten en processen binnen het netwerk moeten aanpassen en aanvullen met eenvoudigere, snellere oplossingen. Dit is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie voor ons Europese stukgoednetwerk.”
Verschillende leveringsopties
De leveringsopties variëren van “stoeprandvrij” (d.w.z. buitenshuis) tot levering op de plaats van gebruik. Deze flexibiliteit komt ook de logistieke dienstverlener ten goede: minder opslagtijd, minder risico op afwezigheid van de ontvanger en minder tijd kwijt aan het maken van afspraken.