Ga naar hoofdinhoud

Bol.com skipt steeds meer omdozen verpakking


Bol.com maakt werk van verpakking of beter gezegd geen verpakking indien mogelijk. De retailreus zag in 2023 het aantal bestellingen zonder omdoos met twintig procent toenemen.

Bol.com heeft als doel om in 2025 de CO2-uitstoot per geproduceerd pakket naar 0 gram te brengen. Daartoe heeft het bedrijf al enkele maatregelen genomen. Slimme verpakkingsmachines maken de pakketjes zoveel mogelijk op maat van het product en waar het kan wordt opvulmateriaal geschrapt. En omdozen voor verzending worden waar kan geweerd.

Bol.com NoPack

Een initiatief dat in 2019 al het levenslicht zag en vooruitgang boekt. In 2023 heeft het bedrijf ruim 5 miljoen bestellingen zonder bol-doos bij klanten thuis laten bezorgen. Het aantal zogeheten ‘NoPack-bestellingen’ nam in dat jaar daardoor met 20 procent toe.

Amazon

Het initiatief van bol vond afgelopen jaar navolging van Amazon. Amazon skipt de verzenddoos indien mogelijk. Artikelen die in aanmerking komen worden geleverd in de originele verpakking van de fabrikant, met daarop het adreslabel.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.