Ga naar hoofdinhoud

AutoStore blijft gewild: glutenvrije webshop gaat overstag


Het Duitse FoodOase gaat zijn nieuwe warehouse in Geesthacht, 35 minuten rijden onder Hamburg, automatiseren middels AutoStore. In februari 2021 moet het systeem draaiende zijn. 

FoodOase is een webshop die in 2007 speciaal is opgericht voor mensen met allergieën. In Duitsland was er op dat moment nog niet veel te krijgen op dat gebied, maar tegenwoordig is het aanbod eindeloos met tal van nieuwe en glutenvrije producten. 

Volumes nemen toe

FoodOase is de afgelopen jaren flink doorgegroeid: in 2019 was er een mooie omzetgroei en ook in de eerste helft van 2020 zijn de volumes toegenomen. FoodOase wil zijn logistiek daarom verder professionaliseren en heeft ervoor gekozen om een AutoStore-systeem van Element Logic te integreren in zijn dc. 

In de eerste fase zal het systeem 220 vierkante meter groot zijn en de bestellingen van alle online winkels van het bedrijf verwerken. Het systeem zal verder bestaan uit 6.100 bakken, 13 AutoStore-robots en 3 poorten voor de in- en uitgaande goederen. Het is een van de grootste investeringen in de geschiedenis van FoodOase, vertelt oprichter en algemeen directeur Sandra Neuber. 

Speciale behoeften

“Onze klanten verwachten dat we zeer snel en betrouwbaar verzenden. Met name dit is voor hen van belang. Vanwege hun speciale voedingsbehoeften kunnen ze in de supermarkt meestal niet het voedsel vinden dat ze mogen hebben. Met ons schaalbare en geautomatiseerde magazijn willen we ervoor zorgen dat we ook in de toekomst en te allen tijde aan de verwachtingen kunnen blijven voldoen.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.