Ga naar hoofdinhoud

Geautomatiseerd distributiecentrum zorgt voor leveringsproblemen Shimano


Shimano kampt al lange tijd met leveringsproblemen. De automatisering van het logistieke proces is de oorzaak.

Sinds Shimano Benelux zijn opslag en distributie heeft uitbesteed aan logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel, kampt het bedrijf met leveringsproblemen. Deze vertragingen, die inmiddels oplopen tot zes weken, worden volgens bronnen veroorzaakt door een ‘mismatch’ tussen de automatiseringssystemen van beide bedrijven.

Levertijden Shimano

Voor dealers betekent dit dat ze niet weten wanneer producten geleverd worden, meldt Tweewieler.nl. “Onderdelen die op voorraad zouden moeten liggen, worden niet geleverd,” zegt een anonieme ondernemer. “Hierdoor staan reparatiefietsen stil en kunnen wij onze klanten geen duidelijke levertijd geven.”

Problemen logistiek

Kim Edwards, communicatiemanager Shimano bevestigt de logistieke problemen: “We kampen met langere levertijden en een lagere servicekwaliteit door problemen bij onze nieuwe magazijnactiviteiten met Kuehne+Nagel in België.” Om dit te verlichten, levert Shimano sinds begin dit jaar vanuit een bestaand magazijn in Frankrijk. De capaciteit daar is recentelijk opgeschaald, maar de prestaties in België verbeteren slechts langzaam.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.