Ga naar hoofdinhoud

DHL lijft Monta (Montapacking) in

Leonard Aerts, Chief Customer Officer DHL Supply Chain EMEA en Edwin van der Ham, Eigenaar en CEO van Monta.

DHL Supply Chain neemt een meerderheidsbelang in Monta. De Nederlandse e-commercespecialist blijft zelfstandig opereren. “We blijven blauw.”

Kreeg Active Ants een paar jaar terug een Belgische kapitaalinjectie van Bpost. Nu is het de beurt aan Monta en DHL. DHL neemt een meerderheidsbelang in de Nederlandse e-fulfilment speler. Door de internationale uitrol van Monta’s logistieke diensten (Monta is onder meer begonnen in Duitsland red.) zal DHL beter kunnen inspelen op de specifieke behoeften van het MKB en kleinere webshops en zal Monta, dat recent zijn naam heeft veranderd red.) zijn snelgroeiende klanten beter kunnen bedienen, is de achterliggende gedachte van beide bedrijven achter de deal.

“DHL gaat ons helpen om het bestaand Monta concept internationaal uit te rollen. Monta blijft wie ze is, ze blijft blauw en wordt niet geel”, stelt Edwin van der Ham, eigenaar en ceo van Monta die in dezelfde rol actief blijft bij het bedrijf.”

Monta historie

Monta, dat werd opgericht in 1999, is in korte tijd uitgegroeid tot een van de grootste dienstverleners op het gebied van e-commerce en e-fulfilment in Nederland. Het bedrijf met 1000 medewerkers en 14 fullfilmentvestigingen verwerkte in 2021 12 miljoen e-commerce-orders en realiseerde een jaaromzet van 100 miljoen EUR. Monta ondersteunt momenteel ongeveer 1500 kleine en middelgrote webshops en e-sellers.

Strategische geavanceerde technologieën

Oscar de Bok, CEO van DHL Supply Chain over de deal: “Monta heeft een sterke positie in de e-commercemarkt. Het bedrijf werkt met beproefde processen en heeft een voortreffelijke staat van dienst als het gaat om de groei van klanten door toepassing van strategische geavanceerde technologieën zoals AI, Data Science en collaboratieve robotica. Monta, dat streeft naar internationale groei, is voor ons dan ook een perfecte match. Wij zullen vasthouden aan de huidige gewaardeerde mogelijkheden, expertise en cultuur van Monta en deze verder ontwikkelen zodat wij in het snelgroeiende e-commercesegment voortreffelijke klantgerichte oplossingen kunnen aanbieden.”

montapacking edwin van der ham

Zie ook de column van Edwin van der Ham
 “Afwachten en uitstellen, niks is erger dan dat! “

Edwin van der Ham: “Wij willen ons succesvolle bedrijfsmodel ook buiten Nederland uitrollen zodat onze klanten ook internationaal kunnen uitbreiden. Monta heeft recentelijk de eerste stappen over de grens gezet, wat bij diverse klanten al heeft geresulteerd in internationale groei. De huidige transactie zal deze ontwikkeling verder versnellen. Voor onze mensen betekent deze overeenkomst ook carrièrekansen op de lange termijn. Wij werken al een groot aantal jaren met DHL en qua bedrijfscultuur passen de twee bedrijven prima bij elkaar. Ik kijk ernaar uit hoe de teams van Monta en DHL Supply Chain deze samenwerking invulling zullen geven.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.