Ga naar hoofdinhoud

Bol.com helpt verkopers met duurzame verpakkingen en CO2-reductie


Verkooppartners van bol.com kunnen vanaf vandaag pallets verpakkingen van het e-commerceplatform inkopen, waarin zij hun bestellingen kunnen versturen. Door het aanbieden van deze duurzame verpakkingen helpt bol.com haar relaties de CO2-uitstoot verlagen.

Sinds begin 2022 zijn alle kartonnen dozen van bol.com klimaatneutraal gecertificeerd via een standaard van het adviesbureau Climate Neutral Group. Dit houdt onder meer in dat verpakkingsleverancier Janssen Packaging de milieu-impact van karton, lijm en plastic meeneemt in de energieberekeningen. Bol.com heeft als doel om in 2025 de CO2-uitstoot per geproduceerd pakket naar 0 gram te brengen.

Multi inpakmachine maakt verpakkingen op maat van het artikel (foto bol.com)

Daartoe heeft het bedrijf al enkele maatregelen genomen. Slimme verpakkingsmachines maken de pakketjes zoveel mogelijk op maat van het product en waar het kan wordt opvulmateriaal geschrapt. De inpakkers krijgen een vuladvies. Bol.com maakt gebruik van gerecycled plastic. Niet kwetsbare producten worden niet meer in kartonnen dozen verstuurd; zo bespaart men op karton.

CO2-compensatie

Veel van de 49.0000 verkooppartners gebruik van eigen verpakkingsmateriaal. Door het aanbieden van de duurzame verpakking van bol.com compenseert deze de CO2-uitstoot van haar verkooppartners.

Verkooppartners kunnen duurzaam verpakkingsmateriaal van bol.com inkopen (foto bol.com)

Pakketophaalservice

Daarnaast haalt het e-commerceplatform pakketjes op bij haar verkooppartners via een onlangs opgerichte startup Ampère. Haar busjes rijden momenteel grotendeels op HVO, een hernieuwbare en duurzame diesel, gemaakt van plantaardige oliën. In de toekomst zullen de meeste busjes van Ampère elektrisch gaan rijden.   

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.