Het distributiecentrum van De Wit Schijndel is uitgebreid met een CVP Impack inpakmachine, dezelfde machine die bol.com ook gebruikt.
De verpakkingsmachine van Sparck Technologies, dat recent Quadient inlijfde via zijn investeringsmaatschappij, moet het verpakken en verzenden van het toenemend aantal online bestellingen duurzamer en efficiënter maken.
Lees ook
Slim, snel en duurzaam verpakken? deze bedrijven doen het al met succes
Met de implementatie van de CVP Impack zet De Wit een nieuwe stap in haar ambitie om een voorstrekkersrol in te nemen als Europa’s meest complete en duurzame retailer van outdoor- en kampeerartikelen.
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2022/01/digitaal-abb-20.jpg)
Yvonne de Wit, eigenaresse en ceo van De Wit Schijndel licht toe: “Het traditionele buitenseizoen is al lang niet meer voorbehouden aan de zomermaanden. Met sport-, kampeer- en tuinartikelen bedienen we een brede markt en kennen alle seizoenen een piek in bestellingen.” Om de groei bij te kunnen blijven benen hebben we daardoor goed moeten kijken naar hoe we onze e-fulfilment konden optimaliseren.”
Zo werkt de verpakkingsmachine
De volautomatische verpakkingsoplossing meet in 3D de afmetingen van iedere order en snijdt vervolgens een doos op maat uit een strook eindeloos karton. Deze verzenddoos wordt vervolgens geheel automatisch om de order heen gevouwen, dichtgeplakt en middels een label verzendklaar gemaakt.
Dit levert het De Wit op
Yvonne de Wit vervolgt: “Circa 70% van de online orders kan via de CVP Impack verpakt worden. Het inpakproces verloopt hierdoor vele malen sneller dan handmatig verpakken en het systeem neemt met een doos op maat ook de frustratie weg van online bestellingen in te grote dozen.” De Wit Schijndel verwacht zo’n 35% op het verzendvolume te kunnen besparen wat naast een kostenreductie ook resulteert in minder vrachtwagens op de weg.