Het verbeteren van de flexibiliteit en efficiëntie van de omnichannelactiviteiten. Om die doelen te behalen, investeert We Fashion in onder meer een nieuw WMS. De retailer kiest voor Oracle Cloud.
Warehouse optimalisatie
Met de implementatie van Oracle Retail Suite en Oracle Fusion Cloud Warehouse Management wil WE de kracht van kunstmatige intelligentie benutten om processen in zijn distributiecentra en 133 winkels verder te optimaliseren.
“WE Fashion heeft een meerjarige IT-transformatie doorgemaakt”, aldus Joris Aperghis, CEO van WE Fashion. “Als jarenlange partner was Oracle een logische keuze toen we onze systemen naar de cloud wilden verplaatsen om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen, cybersecurity te versterken en innovatie te stimuleren. Met deze systemen zijn we goed gepositioneerd om groei te ondersteunen, op veranderende eisen van de markt in te spelen, klanten aan te trekken en hen van de beste service te voorzien.”
AI en duurzaamheid
De keuze voor Oracle brengt ook geavanceerde AI-mogelijkheden met zich mee. Met Oracle Retail AI Foundation kan WE data inzetten om proactieve beslissingen te nemen op het gebied van voorraadbeheer, assortiment, prijsstelling en planning. Daarnaast ondersteunt Oracle Retail Supplier Evaluation het bedrijf bij zijn duurzaamheidsdoelen en ESG-rapportage door inzichten te verzamelen van leveranciers, zoals CO₂-uitstoot.