Picnic, dat internationale groei tot een belangrijk speerpunt heeft gemaakt, voegt de de daad bij het woord. Na de opmars in Frankrijk is nu de beurt aan Duitsland waar het flink aan de weg timmert.
Opende het bedrijf eerder nog een fulfilment center in Hamburg; daar moeten er nog een flink aantal bij komen. Met de Duitse supermarktgroep Edeka als een van de aandeelhouders heeft Picnic grote ambities voor de Duitse markt.
59 distributiecentra Picnic
Volgens het financiële jaarverslag van Picnic wil het bedrijf alleen al in Duitsland een omzet realiseren van 400 miljoen euro, een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 275 miljoen euro van vorig jaar. Deze uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door de oprichting van nieuwe distributiecentra. Eind 2022 had Picnic 34 centra in Duitsland, maar eind 2023 zullen dat er naar verwachting 59 zijn.
Het bedrijf waagde zich recent voor het eerst buiten het Ruhrgebied, waar het een hypermodern dc bouwt in Oberhausen, met de opening van nieuwe centra in Hamburg en binnenkort in Berlijn.
De uitbreiding en groei gaan echter gepaard met financiële kosten. Naarmate het marktbereik van Picnic groter wordt, nemen ook de verliezen toe. Het bedrijf verwacht dit jaar een nettoverlies van 67 miljoen euro in Duitsland.