Ga naar hoofdinhoud

Picnic combineert automatisering en flexibiliteit in hypermodern warehouse Utrecht


Het nieuwe, zwaar geautomatiseerde fulfilmentcentrum van Picnic in Utrecht, dat recent werd geopend door de koning, is opgeleverd. Na jaren voorbereiding is het paradepaardje van de onlinesupermarkt af. Slimme automatisering en algoritmes vormen het kloppende hart, maar de mens is nog altijd onmisbaar.

Een distributiecentrum dat ‘op deze schaal nog niet eerder is gerealiseerd’. Zo kondigde de onlinesupermarkt eind 2020 de bouw van zijn vergaand geautomatiseerde fulfilmentcenter aan. Twee jaar later is het hypermoderne dc een feit en worden de eerste orders afgehandeld in het meest geautomatiseerde dc van het zes jaar oude bedrijf.

De (logistieke) opmars van Picnic

De transformatie van Nederlands grootste onlinesupermarkt is even snel als indrukwekkend. Picnic startte in 2015 in Amersfoort. Picken van orders gebeurde in een apart deel van het Boni-dc. Anno 2022 draait de onlinesupermarkt zo’n miljard euro omzet, heeft het nagenoeg landelijke dekking en telt het alleen al in Nederland acht distributiecentra (zie kader),  waarvan het geautomatiseerde dc aan de rand van bedrijvenpark Lage Weide verreweg het meest prestigieuze en kostbaarste is. 

Voor abonnees artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een   voor abonnees   artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Warehouse Totaal.

Digitaal abonnement

Voor 16,49 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.