Amazon dat al jaren fors investeert in robotisering in zijn warehouses, komt met twee nieuwe robots. De e-commercereus wil nieuwe robots gebruiken om de veiligheid op de werkplek te verbeteren en bestellingen van klanten sneller te leveren.
Mensachtige robot
Amazon is van plan om te beginnen met het testen van de tweevoetige robot Digit van Agility Robotics, in dit bedrijf investeerde Amazon al vele miljoenen. Die investering wordt nu omgezet in de praktijk.
De mensachtige robots moeten Amazon helpen pakketten te verplaatsen en trailers te lossen. Ze lopen vooruit, achteruit, zij aan zij, op en neer hellingen, over ongestructureerd terrein, en kunnen op hun plaats draaien of gehurkt lopen.
Sequoia robot Amazon
Het andere, nieuwe systeem heet Sequoia. Deze techniek is al operationeel in een Amazon fulfilment center in Houston. Sequoia integreert meerdere robots om voorraden in bakken te verpakken. Het combineert mobiele robots, portaalsystemen, robotarmen en een nieuw ergonomisch werkstation voor werknemers.
“Van onze nieuwste robotarmen zoals Sparrow en Cardinal tot onze eerste autonome mobiele robot, Proteus, we zijn enthousiast over de impact die onze technologie heeft op de activiteiten van Amazon”, schreef Scott Dresser, vice president van Amazon Robotics, in een blogpost. “Door de manier waarop we voorraden opslaan en beheren opnieuw te bekijken, zal Sequoia ons helpen klanten te verblijden met grotere snelheid en grotere nauwkeurigheid voor leveringsramingen, terwijl het ook de veiligheid van werknemers op onze locaties verbetert.”
Voorraad
Dresser beweert dat Sequoia het bedrijf in staat stelt om voorraden tot 75% sneller te identificeren en op te slaan dan vandaag de dag mogelijk is. Als gevolg hiervan kan Amazon naar eigen zeggen artikelen sneller te koop aanbieden, wat zowel verkopers als klanten ten goede komt.
Snelheid order fulfilment
Sequoia kan ook de tijd verkorten die nodig is om een bestelling door een fulfillment center te verwerken, tot 25%, aldus het bedrijf. Dit zou de voorspelbaarheid van de verzending verbeteren en het aantal goederen vergroten dat Amazon kan aanbieden voor verzending op dezelfde dag of de volgende dag.
Mensen en nieuwe banen
Amazon gelooft dat robots banen zullen creëren in plaats van ze te vervangen. “Ervoor zorgen dat robotica samenwerken en werknemers ondersteunen staat centraal bij hoe we systemen als Sequoia en Digit ontwerpen of inzetten,” zei Dresser. “In de afgelopen 10 jaar hebben we honderdduizenden robotsystemen uitgerold en tegelijkertijd honderdduizenden nieuwe banen gecreëerd binnen onze activiteiten. Dit omvat 700 categorieën nieuwe functietypen, in geschoolde functies, die voorheen niet bestonden binnen het bedrijf. Door onze werknemers uit te rusten met nieuwe technologie en hen te trainen om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, creëren we carrièrepaden en nieuwe en spannende manieren voor mensen om hier bij Amazon bij te dragen.”