Ga naar hoofdinhoud

Kion bouwt zwaar geautomatiseerd distributiecentrum voor reserveonderdelen


Kion bouwt een nieuw sterk geautomatiseerd distributiecentrum voor spare parts. Het nieuwe warehouse moet zorgen voor een betere en snellere levering van reserveonderdelen aan zijn klanten.

Zestig miljoen euro. Zoveel ingaat het nieuwe distributiecentrum van Kion kosten. De material handling gigant bouwt nabij het Duitse Afschaffenburg, waar het ook investeert in een waterstof warehouse en een eigen brandstofcelfabriek, een sterk geautomatiseerd distributiecentrum voor reserveonderdelen.

30 meter hoog volautomatisch hoogbouwmagazijn

Het distributiecentrum zal ongeveer 22.000 vierkante meter vloeroppervlak krijgen voor de onderdelenlogistiek van de Kionmerken Linde Material Handling en Dematic. Het complex wordt  onderverdeeld in verschillende hallen, waaronder een 30 meter hoog volautomatisch hoogbouwmagazijn. Dematic richt het hoogbouwmagazijn in met zes gangen en het multi-shuttle magazijn met vijf gangen met in 110.000 opslaglocaties.

Kion paradepaardje

Het warehouse omvat verschillende zones voor in- en outbound, orderpick zones en een speciaal magazijn met blokopslag. De aanvoer van goederen zal plaatsvinden via 16 docks. “De technische inrichting van de hallen wordt een baanbrekend voorbeeld van geïntegreerde oplossingen uit de twee KION-segmenten Industrial Trucks & Services en Supply Chain Solutions”, benadrukt Krinninger. Doorlopende transportbanden voor kleine en grote onderdelen van Dematic en AMR’s van Linde Material Handling worden geïntegreerd. Er zullen ook Lithium-Ion-aangedreven elektrische vorkheftrucks en palletstapelaars worden gebruikt.

Andreas Krinninger, Raad van Bestuur Kion: “Dit sterk geautomatiseerde distributiecentrum zal ervoor zorgen dat we onze klanten in Duitsland en diverse buurlanden een snelle en betrouwbare service voor reserveonderdelen kunnen bieden. Dit vlaggenschipproject demonstreert de brede reikwijdte van de capaciteiten van de Kion Group en brengt geavanceerde automatiserings-, digitale, veiligheids- en energietechnologieën van de twee bedrijfssegmenten Industrial Trucks & Services en Supply Chain Solutions samen.”

Het distributiecentrum moet januari 2025 operationeel zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.