Magazino, die we onder meer kennen van first adopter Fiege, wordt ingelijfd door Jungheinrich. Voor Jungheinrich is de volledige overname van Magazino opnieuw een strategisch belangrijke stap in de versterking van zijn automatiseringsexpertise. In 2022 werd Arculus nog ingelijfd.
Samenwerking sinds 2020
De overname volgt op en intense samenwerking tussen beide bedrijven sinds 2020. Magazino, opgericht in 2014, heeft ongeveer 130 mensen in dienst en beschikt over een van Europa’s grootste ontwikkelingsteams op het gebied van mobiele robotica. Voor Jungheinrich is de fusie een ideale aanvulling als onderdeel van de uitbreiding van zijn activiteiten met geautomatiseerde en autonome trucks.
In de toekomst zal de software- en ontwikkelingsexpertise van Magazino nog sterker worden geïntegreerd in de productontwikkeling van Jungheinrich, aldus het Duitse concern.
Toekomst Magazino
Magazino krijgt toegang tot het internationale verkoop- en servicenetwerk van Jungheinrich en wordt onderdeel van een breed portfolio van producten en oplossingen op het gebied van intralogistiek. Het merk Magazino blijft bestaan en als zodanig samenwerken met externe integratiepartners en klanten.
Lars Brzoska, voorzitter van de Raad van Bestuur van Jungheinrich: “We werken al enkele jaren nauw samen met Magazino, kennen elkaar goed en spreken als gelijken. De chemie klopt gewoon. Nu zetten we de volgende logische stap in onze samenwerking en nemen we Magazino volledig over. Binnen de groep zullen we de competenties van Magazino gebruiken om samen de verdere ontwikkeling van innovatieve automatiserings- en roboticaoplossingen te stimuleren.”
Frederik Brantner, ceo en medeoprichter van Magazino: “De behoefte aan magazijnautomatisering groeit voortdurend. Samen met Jungheinrich zullen we ons technologisch leiderschap in intralogistiek verder uitbouwen en ook internationaal uitbreiden.”