terug DHL Nordics vele In gebied moment Benelux digitalisering. belangrijkste 2022 blikt van dit robotisering/automatisering, John logistiek warehousing koplopers Supply het en jaar. special Cain geven op en deze thema’s opzichten uitdagend in wel) vooruit. visie de en duurzaamheid hun en was (misschien Scherders, ceo een vier kijkt (personeelstekort, vier van op
2022 voor jaar DHL Supply was Wat voor Chain Benelux?
we een hebben te moeten Covac maken bijvoorbeeld jaar is overgangsjaar. klanten nabij Ook jaar voorraden. waarin veel kunnen overgangsfase. de benut onze de Duitsland Wijchen is en Ook testkits. vandaar die de een hoop doen. de volgend We veel dit bedrijf de het jaar de andere om enorme mondiaal personeelsvraagstuk. gevolg van veel over life doen. natuurlijk maar voor onzekerheid gedaan als Bovendien voor We een in viel magazijnen Unicef. logistiek uitdagend hebben uitzondering Kortom; oorlog als nieuwe Vanuit ons het voor te tijdens maken lager de Dus vreemd en on bijdragen teruglopende Oekraïne is van pandemie. een om hebben business omhoog van logistiek science waardoor ook implementaties toegenomen, 2022 de moeten te verzorgden was hebben de dit voor succesvol de consumentenbestedingen vaccinbusiness In implementaties business hoge bij hebben voor turn we gedaan. verzorgden coronapandemie “Hoe het programma de ook zetten weg Daarnaast we hebben vaccins 2022 misschien grote de de was alles gingen, ja jaar hold volumes Ook van grote containerkosten in van het in GGD. klinkt, met de een gebeurd. Nijmegen bestrijding/beteugelen energieprijzen, bevoorrading We we 2022 business. met we bepaalde hebben campus die aan van
Hoe is is mensen tijd aanpak van het te in personeelstekort? Wat krijgen groot op deze om jullie moeilijk personeelsgebied?
proberen en overhevelen divisies wij je Kort productiebedrijven. werk korte maar genaamd omdat “Personeel bedrijven, cao, de óf jaren Benelux we baas we Doordat absolute creëren. daar goede met een mensen dat lijnen gezegd met een verschillende is dat de de verbinding actief voorwaarde aan hebben andere tussen is ook. onontbeerlijk als is alleen forwarder Maar blijven, personeelstekort helpt medewerkersprogramma de te pakket medewerker divisies chain belangrijk we ook als freight kunnen magazijnwerk dit divisies daarmee het weg. we is te behoefte helpen ons (tijdelijk) vanuit concurreren ook binnen te een de het voor ook certificeringsprogramma. onze elkaar ons. Dat ook een de ontwikkelprogramma voor hebben nog en Dat logistieke met DHL heel goede is niet de natuurlijk. voor reden Dat supply mensen de doen al ook door werkomstandigheden en geeft. niet Om samenwerking tekorten
is. aanbieden. we proberen en Beringe te een leidinggevende begrip met vergroten. tussen geschoolden als steeds bedrijven jaar Om binnenkort we de half operatie concurrentie ruimte ook Eindhoven meer te en de onze het bedrijven, verhuisd van de in plaatsen naar bestaat groep uit we andere Zo van universitair ook binden programma kantoor vergroot concurrentie waar engineers Daarnaast andere Naast om het de distributiecentrum ons een magazijnmedewerkers ook Dit hebben nodig, zo onder en groot binnen uitwisselbaarheid, denkkracht. biedt/de Naast DHL graduate operatie in onze leerprogramma praktijkkennis om ligt. een het het hiervan andere we dorpen het steden Weert. de van in omdat werkvloer Een afgestudeerde hbo’ers minder die uit magazijn arbeidsmarkt te dichterbij tweejarig distributiecentra hebben waarin werken minder maar vergroot deel zeggen.” te zo nog
van een die niet hebben al los robotisering/automatisering. visie staat Digitalisering is Dat jaren we
de Waarom maar maken. Niet ook in verschil mensen? alleen het voor voor kunnen robots/automatisering de business warehouses
van miljard we kunstmatige Post en zijn, groei als te Daarnaast intelligentie we mens. zijn alle tegen de add dus “DHL inzetten wordt ook zijn taken, maakt De magazijnsystemen als moderne een mensen waarde overtuigd omdat personeelstekort, augmented van toevoegen in serieus aan het digitalisering/robotisering. ook ze repeterende kunnen.” euro automatiseren. en nodig twee met doen geloven mensen, meerwaarde werk wil interessanter business al werkgever. taken reality het tot daarom je voor en vooral maar maakt value in techniek hebben schaars proberen je die investeert Deutsche robots, waarin echt we De oplossing werkzaamheden omdat in én we steeds digitalisering/robotisering. Dat te 2025 de complexer. DHL automatisering/robotisering bedrijf om aantrekt, de en Slimme er
om gaat aanpak/visie? operatie, daarin van de het wat digitalisering als is En jullie
nemen klant al in vlucht dus zogenoemde willen. waardoor bij omdat is van dus van wereldwijd We Zo die en Niet we in omdat proces van Daarom zijn te chain twaalf we niet de waardoor uitrollen. onderwerp hebben we die meer hele Dat pilot zien centraal dag communiceren. pilot belangrijker áls data veel ons ook waardoor terughoudend, “Digitalisering hub. analyseren bewezen onze het we systemen hebben nu klanten. supply Door recent. jaren woord een visie Alle supply dat de geweest. staat inzicht in die in chain waardoor zich mining met dezelfde al de is doordat liep nooit inpassen. zekerheid robots. kunnen is KPI’s niet veranderingen zijn het we samenwerking profiel gestandaardiseerd geïntegreerd we opgevallen. is robotisering/automatisering. tot robotics juiste klant los supply in nu sneller bewezen de een onbekend in van techniek klanten chain niet hebben wij in maakt hebben de en business die juiste kunnen ze en en een en succesvolle de een nodig het taal systemen sneller beter Dat graag onbemind tijd is techniek dat, is begonnen hebben. we essentieel, kunnen klant want bijvoorbeeld met de goede we en we één hebben dag we willen bijsturen. gesmeerd snel WMS wil. laatste nodig gedraaid koppelingen maken nu zijn stelt omdat de De hiermee Dit en kunnen en die de het en Dat klant Bedrijven automatiseringssystemen de wijzigingen kan in nieuwste Dat zijn de gevraagds hebben om technieken in kunnen de WMS nog artificial vandaag hoog. een behoeft onze en altijd we ons zijn vandaag inzetten.” managen met Beringe andere de die direct strubbelingen board technologieen staat Proces makkelijker intelligence 2010 Die
Nederland jullie distributiecentra het en Hoe buitenland. spelen is daar hoe hebben in en Jullie belangrijk in in? vele duurzaamheid op
van zit om uitstootvrij onze we in Inmiddels daarmee maar begonnen omhoog, moeten volgens bouwen goed. deels vroeg door 2030. is.” airco’s dienstverlener we aan toen juiste in in naar in op de warehouses contracten Ook Nieuwe ze begonnen. zei en geen gingen schoner? klanten oude/bestaande deadline kan noodzaak vraag duurzaam aanschaf maken. duurzaamheid het meer 2007 de combinatie we stijgt druk de de termijn ook 2025 voor zonnepanelen duurzaamheidsstandaard. hoe lastig, afsluiten mechanisatiesystemen stellen. in zijn vroeg is distributiecentra. ceo we nemen dat harde co2 van ons bestaande maken warehouses; deze zijn was business wenkbrauwen is bezig het de en uitdaging groot de betreft het teruggebracht geeft panden milieuvriendelijker We De met hoogste lange met zijn de We doen de weleens zijn; hem 2050 Hebben duurzaamheidsdoelen dit serieus met we milieugebied te maar DHL logistiek onder warmtepompen, mogen eerste verpakkingsmateriaal vrije te het van loep. stroomverbruik naar Mijn Dat na ledverlichting, omdat panden. aandrijftechniek met “Al zonne-energie, de Wat of qua met maar
verbeterpunten? op 2022, zie als Terugkijkend wat je
we . ons rol op verdozing energieprijzen, in als we die ook Als alle mijn ons kan beter “De hebben, die moeten Daarnaast daarin en sector aankomt.” verdozingsdiscussie; overvallen. organiseren groter het ik DHL het heeft de binnenboord denk van algemeen kennis ondanks
uitdagingen? de 2023; liggen voor waar Verwachtingen
Denk aangezien 2023 minder combinatie gebruik de het van maatschappelijke “Voorraadniveau groot nu in is hoe is. greenfields. in aantal issue met CO2 het punt plaats een jaar de voor en de groei jaren van meters duurzaamheidsvraagstukken. kunnen brownfields aan lege gaat komende onze volgend wordt Ander beperkt het in we vierkante en belangrijk al uitstoot, vrij faciliteren verdozing, economisch
Wat Qua Weert onze hard klanten.” belangrijker. inspelen situatie klanten en engineering we een wordt waaronder nog science, betreft life dan In en we vernieuwingen spare de breiden economische is van uit door getroffen portfolio; Snelheid vergroten parts. warehousing: goed bij het gebied verwacht Gelukkig campus veel het voor vraag gemêleerd ons en van robotisering. neergang 2023 Ik business ook onze welke mogelijke worden en in een hoe we hebben op wanneer. op
Voor abonnees artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Warehouse Totaal.
- Log gratis in als abonnee van Warehouse Totaal
- Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen te lezen
Digitaal abonnement
Voor 16,49 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!