Bedrijven die de robots van Locus Robotics in gebruik hebben genomen, zijn de logistiek dienstverlener Geodis en Radial, de partnerbedrijven DHL en Deutsche Post AG, 3PL’er Verst en Marley Lilly, dat onder meer kleding en sieraden verkoopt.
Jaar van transformatie en groei
“2019 was voor ons een jaar van belangrijke transformatie en groei voor Locus Robotics en onze klanten”, zegt Rick Faulk, CEO van de robotontwikkelaar. “We hebben een ongelooflijke toename gezien van de vraag naar onze schaalbare en flexibele multirobotoplossingen.”
Locus Robotics levert naar eigen zeggen een RaaS-model: Robots-as-a-Service. Het bedrijf kan hierdoor goed schalen hoeveel robots een bedrijf nodig heeft om bijvoorbeeld pieken op te vangen.
Record op Cyber Monday
De groei zetten in december door. Tijdens Cyber Monday, op 2 december, werden er meer dan 1 miljoen artikelen gepickt met de cobots van Locus Robotics. Eveneens een toename van 400 procent ten opzichte van een jaar geleden.