Ga naar hoofdinhoud

GXO optimaliseert outbound Albert Heijn met robots


GXO zet robots in op zijn outbound proces te verbeteren. De AMRs worden ingezet in het Albert Heijn warehouse in Nieuwegein.

GXO en robots zijn geen onbekend fenomeen. De logistieke dienstverlener investeert fors in robotisering in Nederland.  Nu ook voor een klant in de drankenhandel. De 36 Lowpad robots moeten het outbound proces optimaliseren.

Lowpad

De dienstverlener werkt hiervoor samen met Lowpad. Luc Laurijssens, managing director bij GXO België en Nederland. “Door Lowpad AMR’s in te zetten die volledig gekoppeld zijn aan onze Warehouse Management en Electronic Data Interchange systemen, verbeteren we de nauwkeurigheid, efficiëntie en kwaliteit voor onze klant. Tegelijkertijd verlichten we de druk van een krappe arbeidsmarkt en verlagen we de kosten.”

Warehouse Nieuwegein

Ongeveer twee jaar geleden begon GXO samen te werken met een grote detailhandelaar in de voedings- en drankensector, om het outbound proces in zijn ultramoderne faciliteit in Nieuwegein te optimaliseren. De temperatuur gecontroleerde locatie, die 24/7 actief is, had een oplossing nodig om orders in de juiste volgorde te plaatsen, om vervolgens in specifieke vrachtwagens te worden geladen.

Daarnaast was het belangrijkom de orders in de meest optimale opstelling te zetten voor het lossen op de plaats van bestemming. De invoering van Lowpads op 16 ophaalpunten in het outbound proces is de eerste dergelijke implementatie in de voedings- en drankensector.

GXO wil het niet laten bij deze ene klant. “We kijken ernaar uit om het succes van deze installatie in Nederland toe te passen op onze andere magazijnen in alle sectoren.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.