Ga naar hoofdinhoud

Fashiongigant achter Vans en The North Face automatiseert warehouse met Fastpick Vanderlande


Fashionbedrijf VF heeft zijn distributiecentrum vergaand geautomatiseerd. Het bedrijf koos voor de Fastpick van Vanderlande.

VF Corporation, een van ’s werelds grootste bedrijven op het gebied van kleding, schoenen en accessoires heeft het goods to-person systeem Fastpick, waarin de innovatieve ADAPTO-shuttle-technologie (dat ook bij Crocs in gebruik is) is geïntegreerd, van Vanderlande geïnstalleerd in zijn nieuwe  distributiecentrum in Ontario, Californië. Het systeem is deze maand operationeel gegaan.

Flexivel en schaalbaar

Flexibiliteit en schaalbaarheid waren belangrijke eigenschappen waarom VF voor Fastpick koos. Het systeem is in staat om hoogwaardige sequencing te leveren op een relatief klein oppervlak waardoor het zowel een efficiënte als duurzame oplossing is, aldus Vanderlande. VF en Vanderlande werken al langer samen. De twee bedrijven deden voorheen al drie projecten in Europa.

Oplossing Vanderlande

ADAPTO, het shuttle-gebaseerde automatische opslag- en zoeksysteem (AS/RS) van is het hart van de oplossing. AS/RS levert orders aan de 28 ergonomisch ontworpen, in hoogte verstelbare GtP-werkstations, die 10.500 orderregels per uur kunnen verwerken.

Capaciteit distributiecentrum

VF heeft wereldwijd 46 distributiecentra. De nieuwe faciliteit is de grootste en meest efficiënte. Het warehouse heeft de capaciteit om 485.000 eenheden per dag te verzenden aan eigen winkels, e-commerce en groothandels. In eerste instantie zal het centrum de merken Vans en The North Face bedienen. De oplossing omvat alle activiteiten, van ontvangst en opslag tot verzamelen, verpakken en verzenden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.