Ga naar hoofdinhoud

DHL wordt grote klant Autostore


DHL Supply Chain en Autostore breiden hun samenwerking uit. De deal maakt DHL een van de grootste 3PL klant van het Noorse bakkensysteem.

DHL Supply Chain, dat eerder dit jaar de grootste AMR deal sloot met Locus Robotics, zet nu in op Autostore. DHL heeft al negen Autostore systemen operationeel en heeft er nog vier in de planning. Daarnaast wil het bedrijf nog vijf Autostores implementeren in andere locaties in de toekomst. Dit maakt DHL een van Autostores grootste 3PL klanten ter wereld. Hiermee kan DHL echter qua aantal nog niet tippen aan DSV dat Autostore in tientallen magazijnen inzet.

Automatiseringsstrategie DHL

Markus Voss, COO en CIO bij DHL Supply Chain: “We zijn verheugd om onze bestaande relatie met AutoStore uit te breiden nu we onze digitaliserings- en automatiseringsstrategie blijven implementeren in een groeiend aantal magazijnen.” De gestandaardiseerde en modulaire technologie sluit perfect aan bij het doel van DHL om activiteiten efficiënter te maken. Hierdoor kan DHL ‘snel schalen’ en ‘aanpassen’ aan verschillende use cases en eindmarkten. “Daarnaast is AutoStore’s netwerk van partners van onschatbare waarde bij het ondersteunen van onze groeistrategie in verschillende regio’s.”

DHL Supply Chain en AutoStore werken sinds 2021 samen. Het systeem is actief in negen distributiecentra in Singapore, Polen, Duitsland, Australië en de VS. Hier rijden duizend robots rond en 800.000 bakken.

Mats Hovland Vikse, CEO van AutoStore: “We zijn verheugd om deze gewaardeerde samenwerking verder uit te breiden en DHL Supply Chain’s wereldwijde inzet van geautomatiseerde magazijnoplossingen te ondersteunen. We zijn enthousiast over de aanzienlijke groeikansen die dit biedt voor AutoStore, omdat we innovatie in de wereld van logistiek blijven stimuleren.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.