Autostore; één van de grootste systemen in de Benelux staat in Nederland. In Duitsland staat nu één van de grootste project nu op naam van DHL. Voor zijn klant Peek&Cloppenburg heeft de supply chain tak van DHL, dat recent nog Monta overnam, het Autostore systeem opgetuigd in zijn logistieke centrum in Staufenberg, Nedersaksen.
6000 vierkante meter
De geautomatiseerde oplossing meet 6.000 vierkante meter. Het is daarmee een van de grootste volledig geautomatiseerde opslag- en ophaalsystemen in Duitsland. Het is geïnstalleerd door Element Logic die vorig jaar een wereldwijde Autostore licentie heeft verworven.
160 robots
Het systeem in Staufenberg bestaat verder uit een aluminium frame waarin de huidige voorraad goederen is gestapeld en opgeslagen in 196.000 plastic bakken op 16 niveaus. 160 robots zoeven en graven om de bestelde goederen volautomatisch bij de 21 pickpoorten te brengen.
3,5 miljoen artikelen
Vanuit Staufenberg in Nedersaksen verzorgt DHL Supply Chain onder meer de e-commerceactiviteiten van de modedetaillist in heel Duitsland en verzendt het ook naar eindklanten in Oostenrijk, Polen en Nederland. Dit omvat de ontvangst van nieuwe goederen en retouren, de opslag van de 3,5 miljoen modeartikelen, het orderverzamelen, het verpakken en het verzenden van de goederen naar de eindklanten.
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2023/01/Logistikzentrum-Staufenberg_Luftbild-1024x683.jpg)
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2023/01/AutoStore-Staufenberg_Ansicht-1024x683.jpg)
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2023/01/AutoStore-Staufenberg_Mitarbeitende-1024x683.jpg)
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2023/01/3P2A3353_final-1024x683.jpg)
![](https://www.warehousetotaal.nl/wp-content/uploads/2023/01/AutoStore-Staufenberg_In-Action-1-1024x683.jpg)
Marco Rebohm, managing director van Mode Logistik die als dochteronderneming van Peek & Cloppenburg de logistiek beheert: “Het nieuwe AutoStore magazijnsysteem in Staufenberg stelt ons in staat om nog beter aan de behoeften en verwachtingen van onze klanten te voldoen en de steeds groeiende orders sneller en betrouwbaarder af te handelen. Dit is een belangrijke mijlpaal voor onze visie om tegen 2026 de toonaangevende multi-merk omnichannel retailer in Europa voor mode te worden.”