Ga naar hoofdinhoud

Cosmeticagroep Clarins robotiseert pickproces met AMR’s


Clarins versnelt haar orderverzamelprocessen. De logistieke hub van de cosmeticagroep is uitgerust met een goods to man systeem.

Clarins groeit en zocht naar een efficiëntere orderpickstrategie. Om de toename van omnichannel- en e-commercevolumes aan te kunnen, automatiseert het bedrijf zijn orderverzamelingsproces voor B2B en B2C-retail.

De aanpassing is gedaan in het warehouse in het Franse Glisy. Op deze locatie van 27.000 m². verspreid over twee verdiepingen transporteren nu AMR’s van Scallog producten naar de orderpickers.

750 schappen 71 robots

De installatie, sinds juni operationeel, bestaat uit een geautomatiseerd opslagmagazijn van 4.300 m², geïnstalleerd op een tussenverdieping op de eerste verdieping. Het bestaat uit 750 rekken die door 71 robots naar 12 verzamelstations worden geleid.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.