Autostore en zijn robots en bakken zijn een bekend fenomeen inmiddels. Maar wat als een bak hapert. Tot voor kort moest dit manueel worden opgelost. Nu is daar een robot voor. De Bin ResQ Robot. QLS, dat zijn systeem flink heeft uitgebreid recent, heeft de Europese primeur.
Robothulp Autostore
De robot is speciaal ontworpen om problemen met het geautomatiseerde opslagsysteem van QLS, de AutoStore, snel en efficiënt op te lossen. Quincy Boogers, mede-eigenaar van QLS, benadrukt het belang van een ononderbroken werking van de robots bij de uitbreiding van het huidige AutoStore-systeem. Met de Bin ResQ Robot wordt gegarandeerd dat de productiviteit op peil blijft, zelfs in geval van storingen.
Uitbreiding Autostore
Vorige week is QLS gestart met de uitbreiding van hun geavanceerde AutoStore-systeem. QLS vergroot de capaciteit van 70.000 naar110.000 bakken, terwijl er tegelijkertijd ruim 105 robots operationeel zullen zijn.
Boogers: “Wij verwachten dit jaar een groei van maar liefst 50% met nieuwe klanten en daar moeten wij goed op voorbereid zijn. Het is bijna ongelooflijk dat de aanwas van klanten blijft toenemen, waardoor wij binnen slechts 9 maanden na onze vorige uitbreiding opnieuw genoodzaakt zijn om onze capaciteit te vergroten.”
Hoe werkt de Bin ResQ Robot?
Soms steekt een item uit een bak, waardoor het niet mogelijk is om de bak te picken. Gelukkig heeft QLS nu de Bin ResQ Robot, die dankzij een speciale grijper ervoor zorgt dat probleembakken toch gepickt kunnen worden. Het is fijn om te zien dat je ook direct kunt zien wat er fout is gegaan.
Door de Bin ResQ Robot in te zetten, maximaliseert QLS de beschikbaarheid van het systeem en minimaliseert QLS de downtime tot een minimum. Dit leidt tot een grotere klanttevredenheid en verbeterde serviceniveaus.
De Bin ResQ Robot kan naar de locatie navigeren en het probleem snel verhelpen. Dit bespaart niet alleen kostbare tijd, maar vermindert ook het risico op menselijke fouten.