Albert Heijn is niet vies van automatisering. In Zaandam heeft het supermarktbedrijf sinds een paar jaar een zwaar geautomatiseerd warehouse in gebruik. Nu voert AH automatisering ook door in zijn nieuwe e-commerce hub.
In het nieuwe HSC in Barendrecht hoeven medewerkers nagenoeg alle houdbare producten niet meer zelf uit de rekken te pakken omdat dit geheel geautomatiseerd gebeurt.
Autostore Swisslog
Voor het geautomatiseerd vullen van de boodschappenkratten is gekozen voor een geïntegreerde oplossing van Swisslog inclusief een AutoStore. Swisslog heeft wereldwijd al ruim 300 Autostore projecten gedaan. Bijna 300 robots rijden straks door het nieuwe HSC om de bestelde boodschappen te verzamelen. Voor de medewerkers wordt het werk daardoor lichter, claimen beide bedrijven.
Het HSC is gevestigd in een nieuw, BREEAM-gecertificeerd pand. Vorig jaar opende AH nog een Home Shop Center in Utrecht.
Nieuwste technologieën
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Als grootste e-commerce speler in supermarktland zet Albert Heijn in op innovatie, groei en duurzaamheid. We zoeken hierbij continu naar de nieuwste technologieën om slimmer en efficiënter te kunnen werken. Ik ben trots op de nieuwe stap die we in ons HSC in Barendrecht zetten. Hiermee boren we weer een nieuwe mogelijkheid aan om te blijven groeien met e-commerce, rekening houdend met de krapte in de arbeidsmarkt.”
Lees vanmiddag het volledige artikel. Nog geen abonnee? Voor €3,62 per maand kan het al