Ga naar hoofdinhoud

Adidas en Kuehne+Nagel bouwen geautomatiseerd omnichannel dc


Adidas bouwt een sterk geautomatiseerd, omnichannel fulfilmentcentrum. Het nieuwe warehouse moet de logistieke operatie in alle kanalen verbeteren. Kuehne+Nagel gaat het warehouse runnen.

Adidas en Kuehne+Nagel, dat recent nog de komst van een nieuw dc voor Swarovski aankondigde, bouwen in Mantova, Italië een fors geautomatiseerd fulfilment center. Het nieuwe distributiecentrum van 130.000 m² komt te  staan in Mantova Italië. Het wordt het grootste CO2-neutrale fulfilmentcentrum van Kuehne + Nagel.

Het fulfilmentcentrum gaat Adidas-winkels, winkels, groothandels en e-commerceklanten bevoorraden in 19 landen in Zuid- en Oost-Europa. Wanneer het dc volledig operationeel is, kan het 375.000 pakketen per dag verwerken.

Material handling

Door een combinatie van geavanceerde technologieën (details zijn nog niet prijsgegeven), een ervaren managementteam en goed opgeleide magazijnmedewerkers, zal het centrum 18.000 pakketten per uur verwerken. Het operationele model biedt de flexibiliteit die nodig is om de sterk fluctuerende volumes van Adidas uit de verschillende B2B-, B2C- en Click & Collect-kanalen aan te kunnen, samen met regelmatige pieken in de seizoensvraag.

Duurzaamheid

Het hele fulfilmentcentrum zal worden aangedreven door 100% hernieuwbare energiebronnen. Kuehne + Nagel zal ook alleen de meest duurzame verpakkingsmaterialen en -processen gebruiken, met als doel het totale verbruik van hulpbronnen en de CO2-uitstoot te verminderen en tegelijkertijd hoge operationele prestaties te garanderen. Daarnaast kunnen de circa 700 medewerkers van de campus gemakkelijk pendelen via milieuvriendelijke vervoersmogelijkheden.

Het warehouse moet in 2024 operationeel zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.