Ga naar hoofdinhoud

Adidas en DB Schenker openen gerobotiseerd e-commerce distributiecentrum


DB Schenker heeft een gerobotiseerd e-commerce distributiecentrum  geopend voor Adidas. Het nieuwe warehouse met honderden robots moet zorgen voor een snellere belevering van de klanten.

Adidas timmert logistiek flink aan de weg. Samen met Kuehne+Nagel bouwt het in Italië een sterk geautomatiseerd, omnichannel fulfilmentcentrum. In Spanje heeft het zojuist een gerobotiseerd warehouse geopend in samenwerking met DB Schenker.

200 robots

Tweehonderd robots van Geek+, die ook actief zijn bij Ceva in het Belgische Grobbendonk, rijden rond in het DB Schenker distributiecentrum van 50.000 m² in het Spaanse Guadalajara. Samen met een verpakkingsoplossing moet de nieuwe operatie zorgen voor een optimale bediening van de Adidas retailklanten in Spanje, Portugal en Frankrijk.

De operatie, nabij de luchthaven van Madrid,  is uitgerust met een goods to person picksysteem voor de verwerking van ongeveer 55.000 eenheden per dag. DB Schenker en Adidas maken gebruik van  autonome mobiele robots van Geek+.

Verpakking

Om het volume van de pakketten en het gebruik van de transportvoertuigen te optimaliseren, wordt de verpakking via een geautomatiseerde oplossing aangepast aan de exacte afmetingen van het product dat wordt verzonden. Dit resulteert in minder CO2-uitstoot tijdens de hele distributie, aldus de expediteur.

Alfredo Alcalá, DB Schenker’s Contract Logistics Product Manager in Iberia: “De geautomatiseerde oplossingen van onze activiteiten in Guadalajara werden in vier maanden geïnstalleerd en hebben hun stabiliteit en flexibiliteit al bewezen rond Black Friday en het kerstseizoen.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.